Analyse

Data journey

Analyse

Van data naar opportuniteit

Data worden wel eens ‘het nieuwe goud’ genoemd. In de grote hoeveelheden ruwe data die tegenwoordig beschikbaar zijn, zit heel wat waarde.

Met een slimme analyse kan u nuttige informatie uit uw gegevens halen. Op die manier zet u data om naar opportuniteiten voor uw bedrijf.

Contacteer me
grafiek

De waarde van data-analyse

Momenteel wordt slechts 1 % van de data die via IoT verzameld wordt, geanalyseerd. Bedrijven die slim met data omgaan, hebben echter volgens marktonderzoeksbureau IDC een ROI die tot wel 60 % hoger ligt.

Met data-analyse zet u in realtime miljoenen datapunten om in statistische indicatoren. De nieuwste technieken uit AI en machine learning helpen u waardevolle inzichten in uw bedrijf te verkrijgen.

De opportuniteiten

van data-analyse

Verhoog de efficiëntie

Verhoog de efficiëntie

Data helpen u uw operationele werking te optimaliseren. Zo kan u uw kosten onder controle houden en uw productiviteit verhogen.
Vergroot uw marktkennis

Vergroot uw marktkennis

Aan de hand van data leert u uw klanten, prospecten en concurrenten beter kennen. Zo kan u bijvoorbeeld de klantenervaring verbeteren, uw marketingacties nog doelgerichter maken, en extra waarde creëren met nieuwe producten of diensten.
Voorspel de toekomst

Voorspel de toekomst

In data kan u patronen en trends ontdekken. Die patronen helpen u om te voorspellen wat de toekomst brengt, of het nu gaat om een marketingcampagne of om het onderhoud van één van uw toestellen.

Webinar

Data als voorspellende kracht

Data kunnen u helpen om het gedrag van uw klanten te voorspellen en zijn dus een belangrijke leidraad voor uw marketingacties. In het webinar leggen onze specialisten uit hoe u op een proactieve manier aan de slag kan gaan met uw data.

testimonial image

Testimonial

Data Analytics ondersteunt toerisme

Via de gratis app YouFlanders van Toerisme Vlaanderen kunnen toeristen bekijken hoe druk het op een toeristische trekpleister is en welke veiligheidsmaatregelen er gelden. Bij een grote drukte stelt de app een alternatieve bestemming voor. De app maakt onder andere gebruik van geanonimiseerde netwerkgegevens die Orange aan Toerisme Vlaanderen bezorgt.

“Dankzij de geanonimiseerde telecomdata van Orange beschikken we over de nodige gegevens voor onze druktebarometer.”
- Sam Versele, Ambassador Relations & Recovery Projects bij Toerisme Vlaanderen -

Analyse van mobiele netwerkgegevens

Met Data Analytics van Orange krijgt u toegang tot geanonimiseerde mobiele netwerkgegevens. Zo kan u – helemaal conform de GDPR-regels – het aantal bezoekers tijdens een evenement meten, beter begrijpen van waar uw bezoekers komen of de piekuren in uw winkels identificeren. Samen met u bekijken onze Business Experts hoe we deze data op maat van uw behoeften kunnen analyseren.

Orange Data Analytics

Klaar om van uw data opportuniteiten te maken?


Onze Business Experts zoeken samen met u naar de meest geschikte oplossing voor uw bedrijf. Bezorg ons uw gegevens, onze medewerkers contacteren u binnenkort.

Wie zal gebruik maken van de inzichten?

Wat is de verwachte impact van de metingen?

*Verplicht in te vullen velden Orange respecteert uw privacy. Dat blijkt uit de manier waarop we met uw gegevens omgaan. U leest er alles over op de privacypagina.

Ontdek de rest van

de data journey

De data journey is een framework waarin alle aspecten van bedrijfsdata aan bod komen: van het verzamelen van de gegevens tot ermee aan de slag gaan.